Perşembe, Mayıs 23, 2019

Down Sendromu

Down Sendromu Nedir?

İnsan vücudunu oluşturan hücrelerin çekirdekler, fiziksel ve kişilik yapımızı belirleyen ve kromozomlarla birbirine bağlanmış genlerden oluşur. Bu nedenle kromozomlarımızda olabilecek bir farklılık bütün hayatımızı etkilemektedir.

İnsan vücudunu oluşturan kromozomların sayısı 46 tanedir ve 23 tanesi anneden, 23 tanesi ise babadan gelmektedir. Down sendromlu bireylerde 21. kromozom 2 değil 3 adet olmaktadır. Bu sebeple bu bireylerin toplam kromozom sayısı 47 tanedir.

Down sendromu bir hastalık değil genetik bir farklılıktır. Bu farklılık hücre bölünmesi sırasında yanlış bir bölünme sonucu 21. kromozom çiftinde fazladan bir kromozomun oluşması ile meydana gelmektedir.

Günümüzde Down sendromuna sebep olduğu bilinen tek etmen hamilelik yaşıdır, 35 yaş ve üstü hamileliklerde risk artar. Yapılan araştırmalara göre ortalama 800 doğumda bir görülmektedir. Ülkemizde yaklaşık olarak 70.000 Down sendromlu birey varken, dünya da bu sayı 6 milyon civarındadır.

Down Sendromu’nun Tedavisi Nedir?

Down sendromunun ilaç ile veya hastanede yatma gibi tıbbi bir tedavisi yoktur. Bu çocukların gelişimleri ve öğrenmeleri yaşıtlarına göre geride olduğundan fizyoterapist desteği ile tedavi uygulanabilir.

Down sendromlu çocuklar için açılan rehabilitasyon merkezlerinde konuşmayı geliştirici dil terapileri, motor gelişimlerini destekleyici birçok aktivite bulunmaktadır. Bu merkezlere çocuğunuzun tek başına yaşayabilmesi, temel ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için kesinlikle gitmesi gereklidir. Aileler her ne kadar elinden geleni yapsa bile alanında uzman kişiler kadar verimli olamaz. Rehabilitasyon merkezlerinde gerekli eğitimi alan çocuklar bu sayede yaşamsal aktivitelerini gerçekleştirmeyi sağlayacak yetenekleri edinmekte ayrıca düzenli şekilde yapılan fizik tedavi sayesinde, el ve yüz kasları başta olmak üzere vücudunun tüm kaslarının gelişmesini sağlayacaktır.

Eğer down sendromlu çocuk doğduğu ilk andan itibaren ilgili eğitimlerini alırsa ve doğru bir şekilde yaklaşılırsa temel ihtiyaçlarını karşılamak dışında üniversiteye gidebilir, kendi ayakları üzerinde durabilmektedir. Down sendromunun tedavisinde en etkili yöntem sevgiyle yaklaşmaktır. Çocukla oyun oynarken, sohbet ederken ve çocuk ile vakit geçirdiğimiz her zaman diliminde ona şefkatle yaklaşmamız gerekmektedir. Unutmamak gerekir ki, down sendromlu çocukların da resim yapmak, müzikle uğraşmak gibi ilgi alanları olabilmektedir. Bu nedenle mutlu oldukları, nefret ettikleri, eğlendikleri şeylerin birbirinden farklı olabileceğini unutmamamız gerekmekte ve buna saygı duymalıyız. Sevdiği ve yaparken hoşlandığı hobilerini yapmasına olanak sağlamalıyız.

Çocuğunuzun bu konu hakkında eğitime ihtiyacı olduğunu düşünüyorsanız bize ulaşabilirsiniz.

Telefon : 0342 336 52 08

Cep Telefonu : 0532 624 11 85