Down Sendromu’nun Tedavisi Nedir?

10
456

Down sendromunun ilaç ile veya hastanede yatma gibi tıbbi bir tedavisi yoktur. Bu çocukların gelişimleri ve öğrenmeleri yaşıtlarına göre geride olduğundan fizyoterapist desteği ile tedavi uygulanabilir.

Down sendromlu çocuklar için açılan rehabilitasyon merkezlerinde konuşmayı geliştirici dil terapileri, motor gelişimlerini destekleyici birçok aktivite bulunmaktadır. Bu merkezlere çocuğunuzun tek başına yaşayabilmesi, temel ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için kesinlikle gitmesi gereklidir. Aileler her ne kadar elinden geleni yapsa bile alanında uzman kişiler kadar verimli olamaz. Rehabilitasyon merkezlerinde gerekli eğitimi alan çocuklar bu sayede yaşamsal aktivitelerini gerçekleştirmeyi sağlayacak yetenekleri edinmekte ayrıca düzenli şekilde yapılan fizik tedavi sayesinde, el ve yüz kasları başta olmak üzere vücudunun tüm kaslarının gelişmesini sağlayacaktır.

Eğer down sendromlu çocuk doğduğu ilk andan itibaren ilgili eğitimlerini alırsa ve doğru bir şekilde yaklaşılırsa temel ihtiyaçlarını karşılamak dışında üniversiteye gidebilir, kendi ayakları üzerinde durabilmektedir. Down sendromunun tedavisinde en etkili yöntem sevgiyle yaklaşmaktır. Çocukla oyun oynarken, sohbet ederken ve çocuk ile vakit geçirdiğimiz her zaman diliminde ona şefkatle yaklaşmamız gerekmektedir. Unutmamak gerekir ki, down sendromlu çocukların da resim yapmak, müzikle uğraşmak gibi ilgi alanları olabilmektedir. Bu nedenle mutlu oldukları, nefret ettikleri, eğlendikleri şeylerin birbirinden farklı olabileceğini unutmamamız gerekmekte ve buna saygı duymalıyız. Sevdiği ve yaparken hoşlandığı hobilerini yapmasına olanak sağlamalıyız.

10 YORUMLAR

CEVAP VER

Please enter your comment!