Erken Tanı Hayat Kurtarır!

Haziran 24, 2019

Günümüzde sık görülen çocuk hastalıkları denince akla kızamık, kabakulak vb. alerjik hastalıklar gelmekte. Bu tür hastalıkların önemli sonuçlar meydana getireceğini, erken önlenmezse çocuğumuzun geleceğini olumsuz etkilemektedir… Bu tür hastalıkları önlemek için Bir kaç maddeden oluşan , hastalıkları sırayla sizler için araştırdık.

• ALERJİK HASTALIKLAR

Belirtileri: Alerjiler olan kişinin deride döküntü, sindirim sistemi bozuklukları, nefes alma zorluğu, burunda ve gözde akıntı, kaşıntı ve kızarıklıklar şeklinde yaşantı gösteriyor.

Önlem için: Birçok çevresel faktör (ev tozları, hayvan tüyleri, polenler vs.) alerjik madde özellikleri taşımaktadır. Bu sebeple çocukları bunlardan korumak lazım. Özellikle anne sütüyle beslenen bebeklerin birçok başka hastalık benzeri astım ve alerjik hastalıklara daha az yakalandığı bilinmektedir. Düşük tuzlu diyet, balık gibi deniz ürünlerinden zengin beslenme ve C vitamini içeren ürünlerin astım semptomlarını azalttığı bilinir. Alerjik yapılı bir anne, bebeğini emzirirken beslenmesinde birçok alerjik potansiyeli olan gıdaya dikkat etmek zorunda.

Doğal Tedavisi: Alerjik gıdadan uzak durma, ev içi akar yoğunluğunu, nem oranını, küf-mantar oluşumunu azaltmak, sigara dumanına maruz bırakmama, evde duvardan duvara halı bulundurmama alınabilecek çevresel önlemlerden birkaçı.

Belirtileri: Belirtilerin başında, fazla kilo geliyor fakat obezite değerlendirilirken sadece kilo esas alınmamaktadır. Burada beden kitle indeksinin hesaplanması daha önemli.

• OBEZİTE

Obezite vücut yağ oranının aşırı artış sebebi olarak tanımlanır.

Önlem için: Obezlerde hormonal olanlar harici yapılan iyi bir diyet ve spor ile tedavi mümkün. Okul çağından önce diyet önerilmemektedir, dengeli beslenme ve hareket artışına teşvik edilmektedir. Büyük çocuklarda uzman doktor ve diyetisyen kontrolünde uygun diyet programları uygulanabilir.

Yenidoğan bebeklerin tarama testlerini unutmayın!

Bebek doğduktan kısa bir süre sonra yapılan tarama testleri, birçok ciddi hastalığa erken dönemde yakalanmaması açısından ipucu verebilmektedir. İşte yapılması gereken testler:

á Fenilketanüri (PKU)

á hipotiroidi

á Gelişimsel kalça displazisi (eski adıyla doğuştan kalça çıkığı )

á İşitme tarama testleri

á Galaktozemi

á Kistik fibroz

á Hemosistinürini

á Biotinidaz eksikliği

á Konjenital hipotiroidi

Yorum Yaz
Otizmi Ne Kadar Biliyorsunuz ?Anne Baba ve Çocuklar!..